Kalau anda kedokter masuk diruang tunggu , si resepsionis selalu bertanya :
'Waarvoor je de dokter wilt zien.' Ada keluhan apa anda mau bertemu dokter ?
En dan moet jij haar vertellen, in het bijzijn van al die anderen die in de wachtkamer zitten, wat er verkeerd is met je.
Maka anda harus menceritakan , di tengah2 hadirnya pasien2 lain diruang tunggu , apa keluhan anda .
Soms is dat erg moeilijk en geneer je je zelf om dat zo maar even te zeggen..
Kadang2 sangat sulit dan memalukan utk menceritakan penyakit anda .
Er is niets erger dan zo'n dokters receptioniste die beslist wil dat je het haar vertelt in een wachtkamer vol met andere patiënten
Tidak ada hal yg lebih keterlaluan dari resepsionis dokter yg ingin anda menceritakan penyakit anda diruang tunggu yg penuh dg pasien2 lain .
Ik weet dat de meesten van ons dit wel hebben meegemaakt, en ik heb genoten van de manier waarop een oudere man dit oploste:
Saya tau yg kebanyakan diantara kita sdh pernah mengalami ini , dan saya menikmati cara seorang tua bagaimana dia mengatasi hal ini :
Een 86 jaar oude man komt de propvolle wachtkamer binnen en gaat naar de receptioniste.
Seorang berumur 86 th datang keruang tunggu yg penuh dengan pasien dan datang ke resepsionis .
Die zegt: 'Ja meneer, waarvoor wilt U de dokter vandaag zien?'
Si resepsionis berkata : Nah pak , ada keluhan apa bapak hari ini mau ke dokter ?
Er is iets verkeerd met mijn lul', zegt hij.
Ada sesuatu yg kagak beres dengan penis saya , kata si orang tua.
De receptioniste werd verbolgen en zei, "U kunt hier niet binnenkomen en zulke dingen uitkramen in een volle wachtkamer.'
Si resepsionis jadi geram dan berkata : Bapak tidak bisa masuk kesini dan mengeluarkan kata2 semacam itu didalam kamar tunggu yg penuh pasien .
'Waarom niet? U vroeg mij wat er verkeerd was en ik heb het u verteld', zei hij.
Kenapa tidak ? Anda menanyakan apa yg tidak beres dan saya ceritakan pada anda , kata dia .
De receptioniste antwoordde, 'U heeft de hele wachtkamer in verlegenheid gebracht.
Si resepsionis menjawab, bapak telah memalukan seluruh kamar tunggu .
U had moeten zeggen; ' Er is iets verkeerd met uw oor of iets dergelijks en bespreek het probleem verder privé met de dokter '
Bapa hrs berkata : ada sesuatu yg tidak beres dg kuping bapak atau yg semacam itu dan selanjutnya membicarakan problem bapa secara prive dg dokter ..
De man antwoordde, 'U zou de mensen geen vragen moeten stellen in een wachtkamer vol met vreemden, als het antwoord ze in verlegenheid kan brengen.'
Orang itu menjawab : Anda hrs jangan tanya pasien2 di tengah2 kamar tunggu yg penuh orang2 asing kalau jawabannya bisa membawa malu .
De man liep naar buiten, wachtte een paar minuten en ging weer naar binnen.
Si orang tua pergi keluar , menunggu beberapa menit , lalu masuk lagi .
De receptioniste lachte zelfgenoegzaam en zei, Ja???
Si resepsionis bersenyum dan dg puas berkata , jaa ? ? ?
'Er is iets verkeerd met mijn oor,' zei hij.
..ada sesuatu masalah dgn kuping saya ' kata si bapak.
De receptioniste knikte goedkeurend, wetend dat hij haar advies had aangenomen.
Si resepsionis manggut mengiakan , tahu bahwa sarannya oleh si bapak sdh diterima .
'En wat is er verkeerd met uw oor, meneer?'
Apa problem dikuping bapak ?
'Ik kan er niet uit pissen', antwoordde hij.
Saya tida bisa kencing dari kuping , kata si bapak .
De wachtkamer barstte uit in luid gelach.
Hadirin di kamar tunggu tertawa terbahak2 .
No comments:
Post a Comment